söndag 19 december 2010

Tankens rörelse



När jag fastnat i tankar kring mitt projekt och inte kommit vidare kom jag in på tankens rörelse, vilket kan låta lite långsökt (kanske även lite pretentiöst). En tanke kan gå runt, runt och sedan leda vidare. Hur ser en visualisering av detta ut? 

Det var också utifrån hjärnans ”rörelsemönster”, som jag skulle vilja kalla det, jag också kom in på Mensas (kontroversiella) intelligenstest. Detta anser jag knyter an till ”abstrakta” rörelser (de som inte direkt kan iakttas, men som finns).



I testet ingår moment där åtta symboler presenteras. Utifrån dessa ska en nionde symbol väljas ut och placeras ut som den sista i ledet. 



Sambandet mellan symbolerna ser jag som en rörelse – liknande en animation av symbolerna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar